OK, frankly, ak sangat sokong kalau ade pengusaha yang kreatif ingin melakukan improvisasi terhadap produk diorang. Bagusla, baru boleh bawak produk tempatan ke pasaran antarabangsa kan.
But, itu pun, IF AND ONLY IF, improvisasi itu adalah ke arah kebaikan, ke arah kemajuan. Kalau improvisai itu dah mencarut, ini boleh menimbulkan kemarahan. Contohnye macam tapai yang ak jumpa kat bawah ni....
Tapai Pulut Sarimah
Packaging sangat menarik, sangat kiut. Penggunaan nama company pada plastik tu leh jadi marketing approach skali, brilliant! Rasa leh tahan, rasa tapai yang manis cume terlebih asidic, tapi mungkin ade orang lain yang suke. Cume persoalannya di sini ialah tapai berwarna HIJAU? APAKAH????
Banyak sangat tengok cerita Shrek la ak ingat makcik Sarimah ni. Haisy!
tapai warna hijau.. apa plk yang mencarutnya....??
ReplyDelete