Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Amani

Daisypath Happy Birthday tickers

Aqil Danial

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 9, 2010

Ak marah!!

Jaga-jaga cik kiah, ade orang tengah mengamuk tu.

Ye, ak tengah marah ni. Ahad aritu ak pergi le ke sebuah tempat kat kampung ak ni, plannye nak tanye quotation untuk dewan dia. Ak pergi ke receptionist, ak tanye berapa quotation harga, dia kate kalau untuk dewan kene tanye Marketing Manager, Ms Ain. Tapi kalau nak tanya, kena datang time opis hour. Ak malas nak datang opis hour sebab ak dah nak balik Selangor, ak tak amik cuti tambahan so nak senang, ak tanye jela minah receptionist tu kan. Seboleh-boleh dia suruh jugak ak jumpa Ms.Ain tu sebab dia tak tau pape pasal dewan. Ak bukan nak tau detail pon, bagi jela ak rough figure. Kot mahal sangat takyah la ak abeskan kredit kol Ms.Ain tu plak. Fine. Ak tanye macam mana nak contact, dia soh amik name card kat ujung meja reception tu. Boleh ak tanye baru ko nak tunjuk ye?? Ko fikir ak hafal nombor setiap orang kat kampung ni???

Fine. Tadi pagi ak call la si Cik Marketing Manager ni tadi. Berikut adalah lebih kurang perbualannye:

Ak: Kalau saya nak tempah dewan untuk tahun depan free lagi tak?

Ms Ain: Saya tak sure.

(OK, ak dah sikit marah kat sini. Kate ko Marketing Manager, camne plak bleh ko tak tau??)

Ak: Kenapa ye? (Ak pulak kene tanye kenapa, bukan dia nk explain)

Ms Ain: Sebab tahun depan nak renovate dewan tu. Tapi saya tak sure lagi.

Ak: OK, let say tahun depan dah siap renovate, berapa ek harganye?

Ms Ain: Saya tak sure. Ikut table la. (Meter marah ak dah naik lagi sket)

Ak: Let say dalam 600 guests, berapa?

Ms Ain: 1 table utuk 10 orang. 1 table dalam RM500.

Ak: So kiranye harga dewan lain, harga table lain?

Ms Ain: Ha'ah. Tapi saya tak sure la untuk Malay ade ke tak. Biasanya Chinese je yang guna dewan ni. (Rasa nak mencarut)

Ak: Kalau nak bawak katering sendiri? Kirenye saya tempah dewan je.

Ms Ain: Tak sure la. Saya kene tanye bos saya dulu camne. No.telefon cik berapa? Boleh saya call kemudian. (Okay, dah tak sabar)

Ak: Tak payah la! Kalau saya nak nanti saya call sendiri.

Letak.

Uuuiihhh...marahnye ak....... korang kire la betapa banyak perkataan 'tak sure' yang dia gune.

Cik adik oi, kot ko tak sure sangat, ko berhenti kerja jela terus, takyah nyusahkan orang!

No comments:

Post a Comment