Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Amani

Daisypath Happy Birthday tickers

Aqil Danial

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, July 7, 2013

Monolog

A: Sedihlah..takde apa yang aku doakan jadi kenyataan.

B: Sabarlah. Ada yang lebih bagus untuk kau la tu..kau kene yakin.

A: Ye aku tau, tapi bila? So far keadaan aku tak berubah. Bila?

B: Asal kau berusaha, kau dapatlah..

A: Aku dah puas berusaha. Habis masa, wang dan tenaga. Tapi tak jadi apa pun. Aku givap!

B: Yang kau nak belum tentu yang terbaik untuk kau.

A: Mungkin. Tapi apa yang aku taknak ni pun aku tak nampak baiknya untuk aku.

B: Kau negatif sangat...

A: Ya, memang ada positifnya. Tapi yang negatifnya betul-betul makan hidup aku.

B: Eleh, kau sahut seruan Dia pun lambat. Time kau seru, kau nak Dia reply cepat. Sekarang siapa Tuhan?

A:Tapi Dia dah janji, Dia takkan ubah nasib seseorang selagi org tu tak usaha ubah nasib dia sendiri. Aku dah ikut cakap Dia apa. Aku dah berusaha!

B: Tapi kau jugak doa mintak Dia tentukan apa yang terbaik untuk kau sebab Dia lebih Maha Mengetahui kan. Kau sendiri ragu-ragu dengan apa yang kau inginkan. Nahhh...Dia menjawab doa kau kan.

A: Kalau macam tu, xyah la aku berdoa. Aku biar jela Dia tentukan apa yang terbaik untuk aku. Sembahyang aku tak payah sujud lama-lama.

B: Kau pernah ke dengar pekerja duduk goyang kaki, ujung bulan dapat gaji? Nan hado! Faham sendirilah ye...

A: Ah serabut!!

B: Hidup ni sementara. Kalau kau dapat apa kau nak tapi esok kiamat, tak guna jugak...

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment