Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Amani

Daisypath Happy Birthday tickers

Aqil Danial

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 12, 2014

Happy birthday Amani!

Alahai..dah terlambat benar rasanya untuk post wish birthday Amani yang ke 2 tahun. Internet buat hal pulak. Dalam zaman millennium ni, memang payah betul kalau takde internet, macam takde kehidupan pulak. Update pakai tv je, itu pun terasa ketinggalan dan bodoh dek manipulasi terhadap stesen televisyen oleh pihak-pihak berkepentingan.

Anyway, Amani has turned 2 on 28th February 2014. Happy birthday sweetheart!!


2 years old Amani in her expression of senyum nampak gigi.

We did make a little birthday celebration this year. Jemput adik beradik aje, both mine and in laws. My parents were also here, sanggup datang dari kampung nak celebrate birthday cucu (hmm..kebetulan depa ada wedding invitation sebenarnye so alang-alang singgah umah aku. Huhu..). And kebetulan ofismate nak datang tengok baby, so aku jemput la skali.

Sayangnya tak sempat nak snap pic sebab terlampau busy buat preparation. Maklumlah, semuanya nak sediakan sendiri. Nasib baik guests semua datang lambat, sempat la tuan rumah nak mandi and wangi-wangi. Amani comel dengan baju ala princess (baju baru beli untuk pakai raya tapi dah rasmikan dulu). Aku tempah kek foundant. Majlis berlangsung petang so aku buat menu lite-lite je.

Menunya ialah roti jala, kari ayam (cecah ngan roti jala), sandwich, nugget, puding karamel, piza and air oren. First time nak buat kenduri, gigih nak masak semua sendiri, pastu aku sorang bersilat kat dapur sebab En. Suami pergi bandar amik kek and beli piza. Puding karamel and inti sandwich aku dah buat the night before. So on the day aku buat menu yang lain-lain tu. Lambat plak siap buat roti jala sebab payah nak menjala satu per satu. Dah siap tu, buat pulak sandwich sambil goreng nugget. Berlari-lari aku kat dapur, mana nak buat sandwich yang cantik dan kemas, nak make sure nugget tak hangus, nak prepare presentation pulak. Tapi berkat dah biasa multi-tasking, semua berjalan lancar (puji diri sendiri voleyyy).


Inilah gaya aku menjala atas kuali


Jala yang sudah dilipat, letak atas pinggan.

Yang lain-lain tak sempat nak snap. Kot ade pun dalam kamera digital yang belum sempat transfer dalam laptop. Seronok juga sekali sekala dapat jamu orang makan. Seronok juga dapat kumpul adik beradik. Hmm..first event dah berjaya, mungkin boleh consider untuk buat makan-makan lagi next time (banyak duit kau??).

To Amani, Mama love you soooo much. Be a good girl. Semoga panjang umur dan menjadi anak yang solehah.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment