Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Amani

Daisypath Happy Birthday tickers

Aqil Danial

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 31, 2012

Jujur

Aritu I had a mother in law-daughter in law conversation.

Topiknya pasal masak.

Aku: Dulu siapa yang selalu masak? Mak ke, Mak Long ke, Cik Mia?

Mak: Mak yang selalu masak. Kebetulan arwah nenek ada meniaga kuih-muih ni, mak selalu la tolong. Kenapa tanya?

Aku: Sebab tak pernah tengok Cik Mia masak. Dia tak pandai masak eh? (mak mertua ak sengih je...) Mak Long pulak memang pandai masak, tapi tak kena la dengan selera Farah. Aritu dia masak nasi goreng, dia cakap anak-anak dia suka nasi goreng dia masak, tapi Farah makan tak sedap pon. Huhuhu...

Mak: Mak masak?

Aku: Farah suka!!
(Gile nak cakap tak sedap? Kang dia suruh laki ak cari menantu lain untuk dia, naya...Eh but honestly, memang sedap)

Mak: Cik Mia tu belajar jauh. Sebab tu dia jarang masak.

Aku: Haa...cam Farah mak kan, adik-beradik semua perempuan, bab masak ni kakak-kakak yang buat. Rajin la duduk dapur tengok dorang masak, so kalau tanya macam mana nak masak lauk ni, lauk tu, Farah tau, tapi kalau  masak belum tentu jadi. Hehehe...

Mak: Abes dekat rumah siapa masak?

Aku: Anak mak la, tak pun beli je kat luar.

Haaaaa.....ko mampu tak jujur camtu dengan mak mertua? Ak ada, kau ada??? Hahahaha!!!

The sisters

No comments:

Post a Comment