Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Amani

Daisypath Happy Birthday tickers

Aqil Danial

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 24, 2015

Budak kecik pun tau melawan

Amani sekarang dah stop pakai pampers. Dah 2-3 bulan jugak la yang dia betul-betul off pampers. Sejak dia pandai cakap je aku dah suruh dia belajar tak pakai pampers, cakap dengan mama ayah kalau nak buang air. Cara aku senang je, compare dengan bestfren dia kat rumah pengasuh "Damia tak pakai pampers dah kan, Amani pun tak payah la pakai pampers". Padahal kawan dia tu dah umur 4 tahun, memang la tak pakai pampers dah tapi tak kira aku, nak gak ajar anak gi toilet. Ni semua gara-gara nak berjimat, maklumlah harga barang semua dah naik.

Ok, bukan itu point aku menulis arini.

Walaupun Amani dah off pampers, dia masih lagi pakai pampers waktu tidur. Takut la dia terkencing time tidur, tak reti nak control lagi. Sebelum tidur aku dah make sure dia kencing dulu tapi mesti pakaikan pampers jugak. Pernah la terjadi sekali dua yang dia terkencing atas tilam. Itu normal, sape yang tak pernah kencing atas tilam kan (melainkan kau kecik-kecik dulu tidur atas tikar, itu namanya kencing atas tikar, bukan tilam).

Alkisahnya satu hari dia tertidur tanpa sempat aku pakaikan pampers. Slow-slow aku tarik seluar dia.

Dalam keadaan separuh sedar, bila dia terasa seluar dia kene tarik, automaticly dia tarik balik seluar dia tu. Siap nak bangun tak kasi seluar kene tanggal. Aku pujuk dia tidur semula "Mama ni..mama nak pakaikan pampers kejap, dah tidur tidur.." barulah dia tidur.

Tetiba aku teringat kes yang satu itu. Walaupun mahkamah dah kata pihak lawan itu bersaelah, satu perkara yang semua orang masih tidak puas hati ialah persoalan "Kenapa dia TAK LAWAN??"


posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment