Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Amani

Daisypath Happy Birthday tickers

Aqil Danial

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 3, 2015

Shopping secara Smart

Arini aku nak introduce satu lagi apps kat henpon yang boleh membantu kita berjimat ketika shopping. Tapi ni untuk essential items jela. Baju, kasut, handbag takde dalam senarai.

Apps yang di.aksudkan ialah Smart Shopper.





Aku tak tau la ni apps baru ke lama tapi aku baru je sedar kewujudannya. Aku suka sangat apps ni sebab memang sangat membantu untuk berjimat.

Contohnya macam susu anak...aku selalu beli 5-7 pek sebulan (dah anak aku kuat minum susu). Kalau dapat jimat RM2 satu pek, darab 5 dah jimat RM10. Tu belum lagi pampers yang juga kene beli 4-5 beg. RM10 RM20 pun lepas la nak beli KFC satu set kan. Aku ni bukan kaya sangat, memang kene berjimat celah mana pun. Aku memang suka la apps ni!

Ada yang cakap "Abes kalau 10 barang murah di 10 tempat yang berbeza, bazir duit minyak pulak nak ke sana ke mari". Hmm...tu memang betul. Ikut kepandaian anda dalam kira-kira la nak shopping kat mana yang murah. Macam aku, aku tak kisah sangat nak singgah 2-3 tempat sebab semuanya dekat-dekat. So bagi aku still berbaloi untuk singgah 2-3 tempat.

But make sure jangan singgah lelama..kang ade je benda lain nak dibeli. Contohnya kalau nak beli susu, singgah kedai kejap (kalau boleh jangan parking pun) beli susu and terus balik. Ini satu tips yang aku rasa memang harus dipraktikkan kalau nak berjimat...melainkan anda mempunyai kebolehan yang maha tinggi untuk menahan nafsu.

Okla, selamat berjimat.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment