Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Amani

Daisypath Happy Birthday tickers

Aqil Danial

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 6, 2015

They are home!

Alhamdulillah mak ayah dah selamat balik dari menunaikan haji. Legaaa....

Flight dijangka tiba pukul 8.50malam di KLIA. Walaupun excited nak sambut dorang balik tapi aku paling benci menunggu. Rilek je pukul8 baru keluar rumah. Rumah dekat je ngan KLIA, bajet boleh sampai on time. Tapi sebab dah lama sangat tak ke sana, siap sesat bagai kol9 lebih baru tiba KLIA.

Nasib baik kakak aku dah roger, ruang Ketibaan jem katanya. Aku terus naik ke Perlepasan and head to parking. Alhamdulillah parking banyak. Orang semua parking tepi jalan la tu, sebab tu sampai jem. But cannot blame them also, parking KLIA harap maklum jela mahal. Lepas McD satu set. Eh.

Ramai dah yang menunggu, sesak. Kene pulak aku spesis ketot, payah pulak nak nampak orang keluar dari arrival gate tu. Aku ngan kakak2 aku excited tunggu, anak2 ntah kemana. Nasib baik suami semua memahami tolong jaga anak. Kebetulan aku bawak bekal pisang goreng, budak2 siap berpiknik dalam KLIA tu makan berjemaah. Dulik.

Dah pukul9.40pm, sorang-sorang jemaah haji keluar dari arrival gate tu. Seksa weh menunggu. Alhamdulillah famili depan aku cepat pulak sedare dia keluar, dapatlah aku kedepan sikit. Itu pun dorang dah menunggu dari pukul8 katanya. Kesian...

Kelakarnya adik beradik aku semua rabun, sorang pun tak nampak.

"Tu kot mak"

"Bukanlah, mak tak jalan camtu"

"Tapi gaya laki dia jalan cam ayah"

"Mak takde handbag camtu"

"Jerit je panggil macam kenal, dia dah datang dekat niant kalau bukan kite cakap la eh sori, silap orang"

"Elok-elok excited nak jumpa mak, ade kang yang kene marah "apsal lambat sangat?""

Hahaha..bengong.

Alhamdulillah ktorang takyah tanggu lama. Belum pukul10 mak ayah dah keluar dari arrival gate.



Senang je nak spot, mak dan jacket merahnya yang dah bertahun tu. Lusuh dah tapi dia suke pakai.


Lepaskan budak yang tak sabo nak jumpa atok, dari pukul6 dah mintak mandi nak amik atok. Berlari dia dapatkan tok mak dia.


Lengkap kami satu famili. Jarang nak dapat ni. This is the moment that will be appreciated through the rest of our life. (Sorang lagi abang ipar takde sebab dia tolong amik gambo)

Alhamdulillah I got both of them back. Semoga panjang umur mak dan ayah. Amin.
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment