Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Amani

Daisypath Happy Birthday tickers

Aqil Danial

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 2, 2014

Laki camtu pun ade peminat??

I got disturbed after baca blog retis beautifulnara tadi. Really really disturbed.

Aku bukan peminat sangat dunia artis ni, especially dunia hiburan tempatan. Bak kata En. Ayah "artis malaysia ni bukan laku sangat. Nak harapkan rupa tak seberapa, bakat pun ntah pape. Harapkan gosip jela nak popular". Well, I can't agree more.

Tapi aku follow kes Rita Rudaini ngan Aidil Zaquan. Ekceli, aku minat gak Rita ni, muke cantik, berlakon pun pandai. Bila dia kahwin ngan Aidil yang umur jauh gila lebih muda dari dia, football player je lak tu, aku pelik gak, muka cantik cam dia patut dapat kerabat dowh. Tapi bila baca kesungguhan Aidil nak dapatkan dia sampai sanggup nikah kat Thailand, aku faham la jugak. Hati pompuan mana tak berbunga kalau ada orang muda yang hensem beriya-iya nak kat kita. Unless mata kau buta atau kau lesbian je kau akan tolak.

Tapi itu duluuuuu....masa mula-mula bercinta. Lepas taknak kat Rita, tinggalkan Rita camtu je. Tak bagi nafkah tak bagi apa. Dah tu ada hati pulak nak tuntut Rita balik taat pada dia padahal dia yang lari tinggalkan Rita dengan anak-anak. Memang tak boleh blah bila Rita cakap dia tak pernah pun pindah rumah tapi Aidil cakap dia tak tahu Rita kat mana. Camno tu?

Now Aidil dah kahwin lain. Kemain grand majlisnya. Wartawan tanya Rita tak sedih ke? Rita jawab kenapa dia nak sedih, dia dah lalui yang lebih teruk...ditinggalkan masa anak sulung masih kecil dan sedang mengandungkan anak kedua, apa lagi yang lebih teruk dari tu? Air mata dia dah kering.

Oh my oh my...inilah yang menganggu fikiran aku. Aku dulu kan kira single mother jugak, husband bertugas luar so terpaksa jaga anak sorang-sorang, aku faham sangat macam mana rasanya. Tak mudah ye, memang tak mudah. Jangan cakap "oh, setiap ibu memang diberi kekuatan dari Allah". No no, this is another story. Whatever pun hati perempuan ni fragile, dan kuderat kita tak sama macam lelaki. Bukan senang nak tempuh semuanya seorang diri. Especially artis macam Rita yang jadual kerjayanya tak menentu. Oh, I just can't imagine!!

Yang aku tak faham sangat sekarang ni, ade jugak orang nak kat laki cam Aidil tu yek. Dah terang-terang kat situ dia bukan calon suami yang baik, lelaki yang tak bertanggungjawab dan ayah yang tak penyayang. Nah, lengkap pakej lelaki yang harus dielakkan. Yet, ade orang nak.

Tak kisahlah kalau Rita sebenarnya yang bersalah dalam kes rumahtangga dorang, tapi kalau betul Aidil lelaki yang baik, dia takkan tinggalkan bini dia dengan anak yang masih kecil dan tengah mengandung! Dulu kau kahwin dengan dia atas dasar ape ek? Tergamak kau buat dia macam tu. Yet, ada orang nak kat dia.

Mungkin sebab Aidil sekarang main dengan JDT kot, depa bayar dia mahal wooo...mashyukkkk... Tapi takkan sebab duit sanggup tolak yang lain-lain tu? Football player ni sampai bila je pun kayanya? Bukan boleh selamanya main bola. Yet, ada orang nak.

Hisy, tak faham la aku. Sumpah tak faham!!
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment