Wedding

Daisypath Anniversary tickers

Amani

Daisypath Happy Birthday tickers

Aqil Danial

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 12, 2014

What meant to be will be

Alkisahnya aku dapat kerja baru.

Syukurrrrrr Alhamdulillah. Aku memang dah lama nak tukar kerja tapi asik terikat dengan komitmen. Mula-mula belajar, then anak, then anak lagi..niat tu asik bertangguh je. But recently my tolerance level went down to zero, tak boleh tangguh lagi dah. To cut the story short, aku merajuk dengan bos aku sekarang. Malas nak cerita lebih dekat sini. Senang cite malas nak gaduh, solutionnya ialah aku pun cari la keje lain. Komitmen pun dah tak banyak, so boleh la cabut. Well itu pun benefitnya kerja swasta, tak suka kalu boleh chow.

Dari start aku mengandung Danial sampai ke sudah aku dok doa mintak kerja lagi baik dari yang sekarang ni, yang lebih halal (opkos), yang dapat aku luangkan lebih banyak masa dengan family, yang cukup untuk aku sefamili,dan yang paling penting boleh buat aku happy...panjang camni la aku doa. Orang kata doa ibu mengandung mujarab, aku pun ambillah kesempatan. Selain doa nak anak yang sempurna dan soleh, mudahkan bersalin, doa mintak kerja ni memang aku tak tinggal.

Aku gigih apply kerja sepanjang cuti bersalin ni. Bukan mudah nak dapat. Aku apply kat Jobstreet sampai keluar warning yang aku dah reach limit. Baru tahu rupanya sebulan boleh apply 50 kerja je kat Jobstreet. Haa..bayangkan banyak tak banyak aku apply. Tu belum masuk yang iklan kat suratkhabar lagi, aku hantar email and post hardcopy resume. Yang melekat ni la satu offer yang aku dapat ni. Fuuhh!!

Sejujurnya, this may be not the best offer. Kalau compare ngan kerja sekarang, mungkin lebih banyak disadvantages dari advantages. Kerja baru lagi jauh, lepas ni awal la kene bangun pergi kerja, anak-anak pun subuh dah kene hantar umah pengasuh, kesian depa. No flexibility. No working from home arrangement. Sighhh...

Tapi....aku dah puas doa kan dan ini yang aku dapat. Aku yakin Allah dah tentukan yang lebih baik untuk aku lepas ni, I just need to open my eyes and wait. Sekarang mungkin tak nampak tapi tunggu aje hikmahnya nanti. Aku fikir camni je...Allah tak bagi exactly apa yang kita nak sebab Allah nak kita terus berdoa padaNya. Kalau Allah bagi semua yang kita nak, kite akan leka dan tak merayu pada Dia lagi dah, padahal itulah yang paling Allah rindukan dari hambaNya.

Bak kata Pn. Along bila aku cerita pasal ni kat dia...

"Macam Along la aritu, doaaaaaa sangat biar bersalin lepas suami Along balik umrah, tapi dia nak jugak keluar awal. Dah tu hujung tahun pulak tu. Alahaiii...kesian anak Along, budak sebaya dia dah boleh lari, dia baru nak lahir. Tapi nak buat macam mana, bukan Along tak doa. Ada la tu Allah aturkan yang lebih baik..redha jela."

Kan...REDHA. By the way, that Islam is all about, FAITH.

Nervous nak masuk kerja baru. But I'm happy. Bye bye bos bongok. Hahahahaha!!!!

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment